من، نه!! او ...

خود در آ ور دی ...

خود در آ ور دی ...

اعتراف می کنم

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۴۰ ب.ظ

بیشتر از اینکه حواسم به خدا باشه و از اون چیزی بخوام

حواسم به خلقِ خدا بوده و از اونها خواستم


اشتباه کردم

اشتباه...


+ من حرف با خدای خود میزنم نه دوست / وقتی کلید هست چه حاجت به در زدن (سعید صاحب علم)

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۸
چشم به راهم ...

نظرات  (۱۴)

عاااالی...
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۰۸ رفاقت به سبک شهید
ظلمت نفسی !
پاسخ:
اسئلک الامان ...
چه کسی از خدا بهتر
همانگونه که در قرآن فرمودند: ادعونی استجب لکم.... 
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۴۳ ♦♦ حسین ♦♦
واقعا درسته

اره ولا متاسفانه اکثرمون اینجوریم
آن لحظه که از غم ها بی تابی وحیرانی
خودرا به خدابسپار چون اوست نوازشگر
پاسخ:
درسته
سلام 

مدت ها فکر کردم که چرا موقع نماز به هر چیزی فکر می کنم. 
چیزهایی که حتی به صورت عادی به یادم نمیان وسط نماز به یادم میان. 
خیلی مطالب در خصوص حضور قلب خوندم و خیلی پیگیر بودم. یک روز یک مطلبی خونده بودم که یک جورایی قضیه نسبیت اینشتین رو با ارتباط بین افراد مطابقت داد و خودم این مطلب رو به ارتباط بین اعمال خودم و خدا تعمیم دادم. هنوز دقیق نمی دونم که صددرصد درست باشه یا نه ولی به صورت گدرا بخشی از نظر خودم رو شرح میدم. 
دیدم وقتی نماز میخونم به یاد ریاضی و محاسبات دقت می کنم و مطالبی رو که در محاسباتش دقت نداشتم با دقت خوبی حساب می کردم ، به نوعی گذر این فکر از مغزم وسط نماز بدون اراده بود. سعی کردم هر وقت که محاسبتی انجام میدم یک خط درمیون به خدا و موضوعیت مطالب با خدا و نماز فکر کنم. بعد از مدتی دیدم واقعا از میزان فکر کردن به مسائل ریاضی وسط نماز کم شده. 
موضوع دوم محاسبات مالی بود، حتی سرکار که یک شرکت خصوصی هست. یک بار یک مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار تومان اختلاف حساب داشتم حدود دو ساعت کلنجار رفتم و پیدا نشد. رکعت دوم نماز ظهر به یادم اومد که یک فاکتور به مبلغ حدود سه میلیون و ششصد هزار تومان به اورژانس دماوند فرستاده بودم که با تماس مسئولین اورژانس دماوند با رئیس شرکت فاکتور به غیر رسمی تغییر دادند و تخفیف بیشتر و حذف ارزش افزوده به دو میلیون و هشتصد هزار تومان رسید و پول واریز شده بود و ثبت نکرده بودم. بعد از این سعی کردم موقع محاسبات مالی بیشتر به خدا فکر کنم که باعث شد از حجم به ذهن رسیدن این موضوع کاسته شد. مطلب بعدی سر و وضع و لباس خیلی از همشهری ها بود که همونطور که متاسفانه شهر تهران با وضعیت نامناسب حجاب شناخته میشه ، خیلی مواقع مواردی که در طول روز گذرا و ناخواسته از وضعبت نامناسب لباس و موهای خانم ها در شهر به چشمم خورده بود به یادم می اومد، تصمیم گرفتم با رسیدن هر مورد بیششتر به خدا فکر کنم که این مورد خیلی خیلی به من کمک کرد تا سر نماز به موضوعات مرتبط با س.ک.س فکر کنم و ذهنم آرامش پیدا کرد. 
نتیجه گرفتم که اگر خدا رو توی کارهام کمتر ببینم و کمتر به خودم خدا رو یادآوری کنم این موضوعات هستند که موقعی که فقط باید با خدایم تنها باشم به وسط میان. پس خدا رو بیشتر در کارهام به وسط کشیدم و به قولی در کارهای دیگه مشرک شده و خدا رو هم شریک کردم تا موقع نماز به غیر خدا مشرک نباشم. 
احساس می کنم مشرک شدن به خدا در دیگر کارها بهتر از کافر بودن هست و به عوض وقتی که باید به یکتایی خدا در نمازم برسم خواهم رسید و به غیر خدا مشرک نخواهم شد. 

امیدوارم تونسته باشم واضح بویسم تا متوجه منظورم شده باشید. 
پاسخ:
سلام
استفاده کردیم
ممنون
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۵۷ خیزش تی وی | KhizeshTv
ممنون که تلنگری هم به ما زدی!
پاسخ:
سلامت باشید...
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۴۵ مرتضی استاجی
ماهی را هروقت از آب بگیریم 
تازه است
پاسخ:
بله
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۷ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

و چه تلخ است اعتراف به چیزهایی که همه می دانیم و ازش فراری هستیم ....

"باشد تا رستگار شویم"
پاسخ:
سلام

تلخ و دردناک ...
به نظر شما چه هدیه معنوی یا مادی ای میتونه جذاب ترین هدیه برای یه مرد باشه؟
پاسخ:
سوال سختیه!
بستگی به آدمش داره
من خودم کتاب خیلی دوس دارم...
این خیلی بده ...همه مون این اشتباهو کردیم گاها

پاسخ:
گاها نه! غالبا!
۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۴ ســـــــــــــر باز
و تکرار این اشتباه سنگین تمام می شود برای آدم
پاسخ:
بله!
سلام علیکم
چند روزی است بلاگ شما رو پیگیری میکنم.
برایم جالب بود پست های کوتاهتان ، داخلشون یه پندی هست که آدم دلش میخواد قبول کنه.

در پناه حق. یا علی ...
پاسخ:
ما خیلی ریز خوراک فکری می دیم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی